Ricochet Bond.nl

Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#3359 - 10-02-11 20:26:49 Agendapunten + Afspraken/Acties overleg!

enthusiast

Hallo allemaal,

Op zaterdag 19 februari is het volgende overleg van Ricochetbond.nl en daar zullen diverse onderwerpen besproken worden. Ook zullen er spelers en speelsters aanschuiven die de laatste jaren al actief meegeholpen met organisatorische zaken en ideeën uitwerken, en dat hopelijk de komende tijd willen blijven doen smile . Als ook zijn nieuwe enthousiastelingen van harte welkom!

Hieronder de agendapunten, wil je ook een onderwerp aanbrengen, of wil je een standpunt kenbaar maken, of wil je actievere bijdrage leveren, reageer dan per e-mail naar: mailbox@ricochetbond.nl.

- Inhoud Ricochet Challenge 2011
- Ondersteuning bij de toernooien
- Ontwikkelingen website
- Dynamisch Speelsterkte Systeem
- Lokale Ricochet activiteiten
- Hoe om te gaan met afmeldingen bij toernooien
- Sponsoring
- Bekendheid van Ricochet en Ricochetbond.nl via social media
- Ranglijsten
- Puntenverdeling Ricochet Challenge 2011
- Organisatie Dutch Open

Afspraken en Acties van overleg feb 2011
Iets later dan bedoeld :), maar bij deze het verslag van de bijeenkomst wat is vastgelegd in een afspraken en actielijst. Zie bijlage 'Afspraken en acties Ricochetbond.nl overleg feb 2011'
Als je wilt bijdragen of voorstellen hebt, dan zijn die altijd welkom! Mail die graag aan: mail@ricochetbond.nl

Groeten,
Coen, Johan, Lasmar, Martijn, Julien en andere actief betrokkenen (Bas, Anka, Jeroen, Bert, Marieke, Nadia, Lars, Elise)

Bijlagen
Afspraken en acties 19-02-2011 Ricochetbond.nl def.doc (67 downloads)

Bewerkt door Coen (11-04-11 01:15:18)

#3360 - 10-02-11 23:15:11 Re: Agendapunten! [Re: Johan]

journeyman

Lokatie: Puiflijk
Wel of niet de stroke regel terug invoeren.

#3364 - 11-02-11 08:52:31 Re: Agendapunten! [Re: Johan]

member

Lokatie: Altforst Nederland
Goede morgen

Mischien is het wat om mensen eraan te laten wennen om als scheidsrechter te moeten optreden. Heb Chemnitz en Praag mee gemaakt en een scheidrechter werkt erg prettig.

Groeten Frans Gremmen

#3365 - 11-02-11 12:25:06 Re: Agendapunten! [Re: FransGremmen]

enthusiast

Lokatie: Winschoten
Heb nog een agendapunt:

Hoe kunnen we de jeugd beter bereiken?

#3368 - 11-02-11 19:02:20 Re: Agendapunten! [Re: Rudyboyxxl]

journeyman

;)dit is een heel goed discussie punt die zeker meegenomen moet worden denk ik

ron Offline
#3369 - 11-02-11 19:10:03 Re: Agendapunten! [Re: ron]

journeyman

aandachtspunten
1, scheidsrechtersopleidingsdag
2, trainersopleiding
3, bondsbestuur met statuten
4, 3 soorten toernooien, met selectie voor de a spelers
5, nieuw beleid of in iedergeval een standpunt over de nationale selectie
6, Let en stroke regel opnieuw instellen.
7, strafmaatregelen mbt onsportiefgedrag op de baan(accent op uitlokken let of stroke)
8,Andere lokatie voor NK (of bv roulatiesysteem)

zomaar een paar puntjs die ik de laatste jaren regelmatig hoorde...

Groet Ron

ron Offline
#3371 - 11-02-11 21:55:38 Re: Agendapunten! [Re: ron]

member

Lokatie: Scheveningen/Den Haag
gaat de vergadering over 2 dagen? Waar kunnen we blijven slapen? wink

#3380 - 13-02-11 00:17:06 Re: Agendapunten! [Re: Johan]

enthusiast

Michel, bedankt voor je e-mail met agendapunten. En fijn dat je al ideeën hebt om dingen aan te pakken.

#3385 - 13-02-11 12:34:45 Re: Agendapunten! [Re: Johan]

member

Lokatie: winschoten nederland
#De stroke regel moet niet meer terug komen. Want dan zoeken bepaalde spelers je constant op.
#Gewoon een simpele ranglijst die iedereen begrijpt
(dus niet die van de tennis leuk bedacht maar dit is RICOCHET)
#De opening voor inschrijving van een nieuw toernooi.
bv na iedere gespeelde toernooi de woensdag erna openen voor het volgende toernooi.
#Iedere sportschool die een toernooi organiseren wil tot eind november de kans geven om zich aan te melden voor de poster. Deze dan mee geven na NK, wie zich daarna opgeeft gewoon op de site vermelden.

#3492 - 09-03-11 14:36:42 Re: Agendapunten! [Re: black spot]

member

Lokatie: winschoten nederland
Ik wilde eigenlijk even kijken wat er op de site stond van de vergadering die jullie op 19 febr. hebben gehad. Maar ik zie niets staan dus hebben jullie zeker druk met het uitwerken van de stukken.
Misschien hoor ik iets zaterdag as in Hardenberg.

Gr, Wiebe

#3496 - 10-03-11 17:09:58 Re: Agendapunten! [Re: black spot]

stranger

Lokatie: Hoogezand
Evenals Wiebe had ik gehoopt dat er notulen op de site komen te staan, zodat de personen die er niet aanwezig waren ook weten wat er besproken en besloten is. Ik ga er ook vanuit dat jullie hier nog mee bezig zijn.

Omdat ik even niet weet waar de vraag thuis hoort, stel ik hem hier maar. Kan er in de omschrijving van een tournooi worden aangegeven wat voor schema er gespeeld zal worden? Voor een aantal personen kan dit namelijk doorslaggevend zijn om zich wel of niet aan te melden voor een bepaald tournooi.

Martijn

Bewerkt door Martijn87 (10-03-11 17:10:42)

#3497 - 10-03-11 17:36:59 Re: Agendapunten! [Re: Johan]

enthusiast

Uiteraard komt er nog een verslag van het overleg, zodat iedereen op de hoogte is van wat er besproken en besloten is. Overleg duurde vijf uur, willen het hier toch een beetje compact neerzetten dus vandaar dat het even duurt.

Het is helaas niet mogelijk om vooraf aan te geven met welk schema er gespeeld gaat worden, want dit is afhankelijk van het aantal deelnemers, man of vrouw, jong of oud en de plaats op de ranglijst.

In veel gevallen zal er gespeeld worden met een schema van 8 en van 16, welke ingevuld wordt aan de hand van de ranglijst, dat is het eerlijkst. Bij toernooien op 3, 4 of meer banen kan er makkelijker een groter schema gespeeld worden, of met een voorronde. Wil je dat graag, dan moet je kiezen om aan de grotere toernooien mee te doen.

Het is helaas niet mogelijk om het bij ieder toernooi, met elk schema het alle spelers naar de zin te maken, maar we krijgen er niet vaak concrete opmerkingen over. Nog niet eerder gehoord, maar kan me voorstellen dat je het zou willen weten. Bij toernooien op twee banen wordt dat door het sportcentrum in samenspraak met Ricochetbond.nl zo'n anderhalve week van tevoren bepaald en vervolgens een paar dagen voor het toernooi geloot.

Verder is er de afspraak dat iedereen minimaal 3 wedstrijden speelt, proberen we met de planning er rekening mee te houden als mensen van ver weg komen en willen we niet alle 'lokale' spelers tegen elkaar laten spelen.

Hopelijk is je vraag een beetje beantwoord.
Ricochetbond.nl

#3706 - 17-04-11 18:28:49 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

enthusiast

Coen, bedankt voor de afspraken en besluiten. Hopelijk volgende keer weer zo'n smakelijk overleg grin

#3721 - 24-04-11 13:29:12 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

member

Lokatie: Altforst Nederland
Smakelijk overleg?? Nu snap ik waarom zo'n overleg zo lang moet duren. wink Groeten Frans

#3869 - 02-06-11 20:25:46 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

enthusiast

Beste spelers,

In het verslag hebben jullie al kunnen zien dat er veel besproken is, en dat er veel ondernomen wordt om de Ricochetsport te laten groeien. Wordt er in jullie sportcentrum wat georganiseerd voor Ricochet dan vernemen we het graag. Toernooitjes, laddercompetities, uitwisselingen, noem maar op. Stuur je foto's, verslagje en reactie(s) naar
mailbox@ricochetbond.nl.

#3870 - 03-06-11 09:26:51 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

member

Lokatie: Hengelo (Ov) / Nederland
Waar kunnen we dat verslag lezen dan???

#3871 - 03-06-11 10:42:16 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Michel S]

member

Lokatie: Beuningen
http://www.ricochetbond.nl/ubbthreads.php/topics/3359/Agendapunten_Afspraken_Acties_.html#Post3359

ik denk dat Johan dit verslag bedoelt Michel, staat onder nieuws en dan gelijk bovenaan smile

#3872 - 03-06-11 11:23:16 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Anka]

member

Heb het gelezen, was mij niet eens opgevallen dat het op de site gezet was.

#3874 - 04-06-11 00:58:41 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

enthusiast

Wel op blijven letten daar in Hengelo!

#3875 - 04-06-11 01:09:42 Re: Agendapunten + Afspraken/Acties overleg! [Re: Johan]

member

Haha, is toch wel erg onopvallend ertussen gezet hoor. Had ook wel groot op de voorpagina gezet kunnen worden.

Moderator:  Bert, Coen, Johan, lars, Martijn, Michel S