Ricochet Bond.nl

Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#4275 - 30-10-11 15:46:30 Nieuwe ranking oktober 2011

enthusiast

Lokatie: Winschoten
Beste Ricochet-vrienden,

vanaf heden wordt de nieuwe ranking aangemeld via de Nieuws rubriek.

Na de gespeelde toernooien in oktober zien we weer leuke verschuivingen in de ranking. Ruud neemt de 2e plaats weer over van Lars. In de top-10 zien we verder dat René, Siebe, Bert, Ron, Mart en Richard allen flink hun best hebben gedaan en goede punten hebben gescoord. Hiermee verstevigen ze hun posities.

Op de plaatsen 11-20 zien we dat vooral Michel goed bezig is en al heel dicht bij Ton in de buurt komt. Ook Johan en Frans scoren mooie punten. Hierdoor zien we dat Martijn, ondanks z'n goede derde plaats in Groningen, toch 2 plaatsen zakt.

Absolute topper deze maand is echter Michiel van Nieuwkerk. Michiel is duidelijk terug van weggeweest en stijgt deze maand maar liefst 77 plaatsen naar plaats 45.

We zijn erg benieuwd hoe zich deze verschuivingen verder ontwikkelen gedurende de laatste toernooien van dit jaar.

Bekijk de rankings hier:

- Algemene ranking
- Ranking dames
- Ranking per sportschool

#4276 - 30-10-11 20:15:01 Re: Nieuwe ranking oktober 2011 [Re: Bert]

journeyman

Lokatie: Dreumel
Weer bedankt voor het updaten Bert! Michel was mij trouwens al voorbij, maar na Son en Breugel heb ik gelukkig weer iets voorsprong terug wink

Heb trouwens wel nog een vraagje over de puntentelling. In het begin van het jaar had je de nieuwe methode erop gezet. Maar nu wordt bijna elk toernooi een andere puntentelling gebruikt, ook bij toernooien met veel deelnemers, zoals Winschoten en Malden. Hoezo is hiervoor gekozen?

#4279 - 31-10-11 19:54:26 Re: Nieuwe ranking oktober 2011 [Re: Blaugrana]

enthusiast

Lokatie: Winschoten
Beste Ton,

er wordt (uiteraard) het gehele jaar dezelfde methodiek gebruikt. Er is echter een aantal parameters wat de uiteindelijke punten bepaald. Dit zijn:

- het type bal waarmee wordt gespeeld (200 punten voor een grijze bal en 50 punten voor een paarse bal),
- het aantal banen waarop wordt gespeeld (25 punten extra per baan).

Deze bepalen het aantal punten voor de winnaar. Winschoten was een grijze bal toernooi met 4 banen, dat levert 300 punten voor de winnaar. Malden was een paarse bal toernooi met 2 banen, dat levert 100 punten voor de winnaar.

Daarna is een derde parameter die bepaalt hoe de punten over de andere spelers worden verdeeld. Dit is het aantal deelnemers. Bij meer deelnemers moeten de punten logischerwijs over meer deelnemers worden verdeeld. De nummer 3 van een toernooi krijgt dan meer punten op een toernooi met 24 deelnemers dan op een toernooi met 8 deelnemers, respectievelijk 53 en 49 op een 100-punten toernooi.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Bewerkt door Bert (31-10-11 19:54:52)

#4282 - 31-10-11 20:56:56 Re: Nieuwe ranking oktober 2011 [Re: Bert]

journeyman

Lokatie: Dreumel
Oke die derde parameter bedoel ik.

Standaard krijgt bijvoorbeeld de nummer 3 25% minder punten dan de nummer 2, maar bij Winschoten en Malden was dit slechts 20%. Terwijl deze toernooien juist normaal bezet waren, vandaar mijn vraag waarom toch voor een andere puntentelling gekozen was. Bij slecht bezette toernooien begrijp ik het volledig.

Gaat trouwens niet over veel punten hoor, maar vroeg het mij af omdat Michel na Son en Breugel 1 punt voor op mij zou staan, maar in de ranking stond hij er 3 punten achter.

Moderator:  Bert, Coen, Johan, lars, Martijn, Michel S