Ricochet Bond.nl

Onderwerp opties
Stem op dit onderwerp
#858 - 11-05-09 21:48:53 Toernooi doorlooptijd verkorten

Beheerder
enthusiast

Lokatie: Zeist
We merken dat tijdens de afgelopen toernooien, bij 2 banen, de doorlooptijd niet optimaal verloopt. Wij willen daarom je mening over het volgende.
Vind je dat het toernooi voor 6 uur afgelopen moet zijn?
Only one choice allowed

Votes accepted starting: 11-05-09 21:48:48
You must vote before you can view the results of this poll.

#860 - 11-05-09 22:29:30 Re: Toernooi doorlooptijd verkorten [Re: Julien]

member

Lokatie: Winschoten
Hallo allemaal,

Als je na een toernooi over ver, dat ook nog laat eindigt, nog 2, 2,5 uur moet rijden, wordt het wel nachtwerk. Ook waren bij de laatste toernooien "gelukkig" minder dan 24 deelnemers. Anders was het nog later geworden. In de eerste ronde heb je bij best of 3 wel minder kans. Mischien moet er een uur eerder begonnen worden en dan de plaatselijke of dichtsbij wonende spelers laten beginnen. Er worden mijns inziens ook meer 5 setters gespeeld omdat er veel gelijkwaardige spelers zijn. Ik heb erop gelet zaterdag en sommige wedstrijden duurden langer dan 3 kwartier. Mijn idee: Eerder beginnen en dan toch maar deels meer best of 3 spelen.

Groet

#864 - 12-05-09 14:11:00 Re: Toernooi doorlooptijd verkorten [Re: kold]

Beheerder
enthusiast

Ik ben niet voor eerder beginnen, aangezien dat een veel gehoorde klacht is van de vorige toernooi-circuits. Ikzelf heb daar ook moeite mee en vindt 10 uur een mooie tijd om te starten. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als de verliezers ronden van de B en A gewoon best of 3 zijn. Daar win je gewoon de meeste tijd mee.

Iedereen is al netjes op tijd op de baan, en ook het inspelen is goed snel, dus daar is al het maximale uitgehaald.

#865 - 12-05-09 16:05:12 Re: Toernooi doorlooptijd verkorten [Re: Julien]

Beheerder
enthusiast

Overigens ben ik er dan wel voor, om de eerste ronde wel best of 5 te spelen, zodat je nog wel een kans hebt om in winnaars-ronde te komen.

#869 - 12-05-09 22:17:22 Re: Toernooi doorlooptijd verkorten [Re: Julien]

enthusiast

Als aanvulling op deze poll wil ik ter bevordering van de snelheid van een toernooidag aangeven dat er alleen nog na de tweede en na de vierde game van de baan afgegaan mag worden voor een pauze.

Deze regel was er al maar willen we als Ricochetbond.nl graag weer gaan hanteren zodat ook hierin tijd gewonnen wordt. Let er zelf op, en wijs elkaar er op.

Namens Ricochetbond.nl

Johan

Moderator:  Coen, Johan, lars, Martijn, Michel S